miercuri, 15 decembrie 2010

Programul tineretul fara dulciuri: Lapticul de soia

Episodul 1:

Stiti ca eu sunt obsedata de mancatul sanatos.. Obsedata nu inseamna ca nu ma las prada tentatiilor si ca nu ma bucur de placerile vietii. Cei care ma cunosc, stiu modul in care se manifesta perocuparea mea pentru o viata sanatoasa.

Si din categoria o viata sanatoasa pe lista de azi: Soia.

Pentru ca nu am timp sa gatesc am ales cea mai usoara metoda de preparare: lapte.
Pasi simplii:
1. cumperi soia boabe - se gaseste la plafar, de preferinta nemodificat genetic
2. puneti intr-un vas o parte soia trei parti apa. (eu de exemplu pun o ceasca de soia si 3 cesti de apa de la chiuveta!) (ies cam 3-4 cani de lapte din combinatia asta...)
3. lasati la inmuiat 8-10 ore, apoi scurgeti apa in care au stat la inmuiat
4. puneti in blender boabele inmuiate, alaturi de 3 parti de apa. (dintr-o ceasca de boabe inmuiate se umfla si ies cam 3 cani de boabe, deci in cazul acesta ar fii 3 cani de apa)
5. dupa ce s-au amestecat bine in blender boabele cu apa, ar trebui sa folositi un tifion sau o sita fina pentru a strecura laptele (eu am un dipozitiv special la blender care le separa de la inceput)
6. Puneti la fiert
7. Adaugati ce mirodenii vreti voi: eu pun vanilie si miere. Poate fi tinut la frigider, rezista cateva zile.

O sa revin intr-un post sa va spun ce puteti face din rezidurile de soia pe care le strecurati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?